Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ženatý, nebo mrtvý

„Ahoj, jsem Martina je mi 35 a jsem sama se dvěma dětmi.“ „Ahoj, Martino.“ Tak nějak by mohlo začínat sezení Anonymních Single Matek (ASM). (Po vzoru Anonymních alkoholiků ;-).)

Život mě už naučil, že je lepší žít sama, než v nefunkčním vztahu. Zároveň jsem však člověk spíše vztahový, tak se rozhlížím kolem sebe a hledám nějakého správného parťáka pro život. Po roce rozhlížení se bohužel objevilo jen několik mužů, kteří mají všichni svá velká ALE.

První z nich se nerozvede, přestože se svou ženou již několik let nežije, protože se nedokáže přenést přes to, že ho opustila. Škoda, báječně jsme si rozuměli a moje děti ho milují. Další by moc rád měl partnerku, sám o sobě i říká, že je finančně zajištěný (což je ne nedůležitý detail), ale nechce ženu se dvěma dětmi. Prý pak už nechtějí mít další. Nezměnil názor ani, když jsem mu odpověděla, že bych klidně měla ještě dvě. Takže také nic.

Pak se mi mihl obzorem zajímavý sympaťák, umělec, ale ouha – žije na Ukrajině. Je sice rozvedený, ale má tam děti. Takže stěhovat by se stejně nechtěl. A poslední moje šance má obrovské dluhy a hrozí mu exekuce. Zase nic. Ach jo.

Po důkladné prohlídce svého okolí pod lupou i dalekohledem a zralé úvaze, že jako matka malých dětí, která se pohybuje hlavně mezi rodinami malých dětí, jsou mé šance na přirozené seznámení se velmi nízké, jsem sebrala odvahu a zkusila se seznámit přes internet. Spousta lidí se tak v dnešní době seznamuje a někdy to i vychází, tak proč to nezkusit. Odpověděla jsem na jeden inzerát v seriózní seznamce. Asi po měsíci emailování jsme si domluvili schůzku.

Připravena na to, že po emailu člověka poznáš jen částečně, jsem se s lehkou nervozitou vydala na schůzku. Je to už dávno, co jsem naposledy randila… Nicméně po půlhodince vzájemné konverzace už jsem věděla, že až dopiju čaj v čajovně, rozloučíme se a už se neuvidíme. Každá situace má nějaké své vyústění. Zkusila jsem to, nevyšlo to a je to tak dobře.

Zarazilo mne však některé chování mladého pána, se kterým jsem na schůzce sdílela stůl. Po pár minutách vzal telefon a odpověděl na služební hovor. Zřejmě mnou nebyl natolik fascinován, aby hovor odložil na později. Já jím také ne, ale mám v sobě nastaveno jako určitou slušnost, že při jednání s lidmi mobil beru jen ve velmi naléhavých případech. To že člověka při hovoru poslouchám, že se mu věnuji, je pro mne určitý projev úcty.

Závěr schůzky mne naprosto překvapil. Mladý muž se mne zeptal, kolik toho čaje ještě mám a zda ho budu dopíjet. Odpověděla jsem, že ano. Tak po chvíli řekl, že už půjde, aby někoho nezdržoval. V duchu jsem si pomyslela, koho asi myslel, že by zdržoval? Sebe? A následovala otázka, zda už také půjdu, nebo ještě zůstanu a posedím, odpověděla jsem, že zůstanu. Rozloučil se, odešel ke kase, zaplatil pouze za sebe a opustil podnik. To mě dostal! Ne, že by mi v tu chvíli nějak chyběla jeho přítomnost, čaj si vychutnám i sama. Ale jsem staromódní, když si myslím, že muž, který pozve ženu na schůzku, má tu schůzku s grácií ustát, i když je mu jasné, že z toho vztah nebude? Že zvládne vést konverzaci, dokud se nedopije čaj? Chci po mužích moc, když chci, aby byli galantní ke každé dámě? Aby nás nenechávali sedět samotné v restauracích? A aby při odchodu zaplatili celý účet?

Jsou už všichni gentlemani ženatí, nebo mrtví?

 

-------------------------------------------------------------------------------------

z pochopitelných důvodů neuvádíme pravé jméno autorky, redakce však totožnost zná

Autor: Jan Novák | čtvrtek 4.9.2014 10:41 | karma článku: 21,41 | přečteno: 1656x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik