Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Uspěl jsem ve Dnu D. Přesto peníze nedostanu

Jmenuji se Jiří Věříš a přímo jsem se účastnil natáčení pořadu "Den D" v České televizi. V dílu odvysílaném v úterý 23.února jsem investorům nabídl příbor pro handicapované a uspěl jsem. Dalším vývojem jsem však hluboce zklamán. Nápad jsem prozradil a peníze nemám.

Bohužel, přesto že se to tak jeví, nestačí jen přesvědčit investory o svém nápadu a získat příslib jejich peněz na realizaci zamýšleného projektu. Mě samotnému se to totiž podařilo a investory jsem svou ideou získal.

Nebudu tu teď řešit to, že kvůli částce 300 tisíc Kč jsem nakonec byl nucen odevzdat jako zástavu 50% z případného zisku. Říkal jsem si, že pokud prodej a vše ostatní nutné zajistí investoři, tak to zase není tak moc. Šel jsem do tohoto pořadu s již přesně stanoveným záměrem, kterým směrem se v prodeji dát a zajistil jsem si i výrobce na daný výrobek. Šlo jen o to získat peníze na počáteční investici pro výrobu, zřízení webových stránek s internetovým obchodem a reklamu.
*

Přečtěte si také článek Den D a Jiří Věříš podruhé.

Po úspěšném natáčení následovalo další setkání, tentokrát již jen se dvěma investory. Tam jsem dostal úkoly, které musím splnit, a navíc příslib, že se pokusí můj nápad využít v zahraničí. Můj původní záměr byl odsunut do pozadí. To tedy pro mne znamenalo zrušit smlouvu s výrobcem, tím zastavit případnou výrobu a ostatní záležitosti s internetem také pozastavit.

Úkoly, kterými jsem byl pověřen, jsem na vlastní náklady splnil. S dobrým pocitem jsem se těšil na další naše setkání. Bohužel mne čekalo velké zklamání. Jeden z investorů totiž zjistil, že údajně podobný výrobek v zahraničí již existuje. Na to konto mi investoři sdělili, že pro jejich plán je můj výrobek nepoužitelný a že proto odstupují od slíbené investice.

Jako jakousi cenu útěchy mi nabídli, že se pokusí spojit s výrobcem v zahraničí a zprostředkují dovoz jeho výrobku k nám. Jde totiž o to, že mám tento výrobek již odsouhlasen patentovým úřadem pro ČR. Prý bych pak mohl přijmout jeho výrobek za svůj a otevřít tomuto výrobci cestu do České republiky.

Stát se prodejcem výrobku z mého pohledu horšího než byl můj nápad, jsem se zdráhal. Neumím si totiž představit, že bych všem potencionálním zákazníkům, kteří měli již možnost vidět prototyp mého nápadu, prodal něco tak jiného a nedokonalého. Bylo by to podle mne nekorektní. Přitom se nabízela spousta dalších možností uvedení mého výrobku na trh. Co třeba celá Evropa?

Bohužel tato cesta byla pro mé investory nezajímavá. Peníze nebudou. V současné době bilancuji, jaký že to vlastně mělo pro mne přínos? Co zbylo z mého původního projektu? Jaké jsou mé vyhlídky do budoucna?

Nejhorší na tom všem je, že jsem se ocitl ve slepé uličce. Po odvysílání mé prezentace všichni vědí, že jsem se dohodl s investory a získal požadované peníze. Žádný případný  zájemce se mi proto neozve. Proč taky, když mi to tak pěkně vyšlo, že?

Co k tomu všemu dodat? Snad jen to, že jsem dostal velkou školu o tom jak to v oblasti hledání investic chodí. Navíc už nejsem tak úplně  přesvědčen, že pořad "Den D" slouží k pomoci malým podnikatelům a nebo jen obyčejným lidem s dobrým nápadem, jak se většina lidí mylně domnívá. Spíše jde o to zajistit více peněz pro samotné investory.

Je určitě dobré si před prvotní myšlenkou o přijetí účasti v takovémto pořadu velmi dobře přečíst "pravidla hry". I zde je totiž ona začarovaná větička o tom, že nárokovat si nějak již před kamerami slíbené finance není možné. A co víc? Již se objevila reklama na III.řadu tohoto pořadu. Tak všem doufajícím přeji hodně štěstí.

Jiří Věříš

 

Autor: Jan Novák | pondělí 8.3.2010 10:53 | karma článku: 45,94 | přečteno: 22494x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Do Sněmovny by se v březnu dostalo pět stran. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Aktualizujeme Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík s pomocí pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA, stačí už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik