Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je lepší žít s chlapem a nebo bez něj?

Vážené ženy, dívky, kamarádky a kolegyně a také všichni a všechny ostatní, kdo budete toto mé zamyšlení číst - Co myslíte? Je to lepší bez nich a nebo s nimi?

V úvodu, abych předešla případným dohadům, hned předestírám, že nejsem ani feministka ani lesba a dokonce ani blázen. Jen jsem poslední dobou trochu zabilancovala. Jsem vdaná již nějaký ten rok a vdávala jsem se z lásky. Tento fakt ještě korunovalo mé těhotenství, ale pravda je, že původní přání se vzít s ním nemělo nic společného. Spíš se nám miminko tak nějak do svatby povedlo objednat.
I když trochu neplánované, nicméně chtěné z obou stran. Byli jsme už tak nějak věkově zralí, a proto jsme v našem okolí nebyli jediní, kteří do toho práskli. A to nejen do svatby, ale také do dětí. Byla to krásná doba. Stěhování, stavění, zařizování, rození a vychovávání se táhlo několika dalšími lety v naší partě jako červená stuha. Vždycky aspoň někde se něco dělo a nebo aspoň čekalo. A najednou se také rozcházelo, někdy podvádělo a někdy rozvádělo.

Byla jsem vychovaná jako hodná a poslušná holčička, která si se vším poradí, dobře se učí a nezlobí. A tak jsem tento model začala zvesela a poněkud hloupě aplikovat také do mého manželství. Vůbec mi nevadilo, že se postupně starám téměř o veškerý chod domácnosti i o drobné opravy na domku. O synovi vůbec nemluvím, byla jsem na MD, tak to byla má povinnost. Vlastně jsem na sebe byla hrdá. Vůbec jsem si nějak nestačila všimnout, že můj muž vlastně tak nějak koexistuje vedle mě a že jeho realita se postupně přenesla do virtuálního světa.

K výše uvedenému zamyšlení mě však přivedl fakt, že se rozvádí má velmi dobrá kamarádka. A cítí se výborně. Po počátečním šoku se u ní dostavila úleva a teď už se těší na SVŮJ nový život. Uvědomila jsem si, že z období, kdy jsem se vdávala i já (a bylo nás asi 10 párů), už jsme zůstaly jen 2 dvojice. A to uběhlo sotva 10 let. Protože my holky držíme při sobě, a taky se znají naše děti, zůstaly jsme spolu v kontaktu dále. A já najednou zjistila, že v podstatě bez výjimky jsou mé kamarádky spokojené, spíš bych napsala šťastné a se svým osudem naprosto srovnané.

Většina z nich pracuje, každá z nich obrátí každou korunu, protože se v penězích opravdu netopí. Ale jsou spokojené. Všechny do jedné mi tvrdí, že rozchod a nebo rozvod byl nejlepším řešením jejich života, že se s těma chlapama fakt žít nedá. Líčily mi mně dobře známé scénky z manželského života. O tom druhém druhu. Žádná z nich se necítí pošlapaná, odstrčená ani osamnělá. Chodí mezi kamarády (jak ženy, tak muže), některé z nich i s někým chodí, ale jak říkají, "jen o víkendu". Přes týden pracují, vyzvedávají děti ze škol a školek, učí se s nimi a k večeři si oloupou pomeranč, protože není nikdo, kdo by bouchal příborem do stolu a požadoval teplé večeře.

Čím víc a čím déle jsou mé kamarádky a známé takto spokojené, tím víc se já doma mračím. Vadí mi, že se tak necítím i já. Vlastně si asi nemám na co stěžovat. Nemám? Nevím. Můj muž mě nebije, pije přiměřeně a nepřiměřeně kouří, chodí do práce a z práce domů a občas nás vyveze (většinou na chalupu). A tím to tak nějak také končí. Žije zřejmě v představě, že prádlo se z lásky k němu samo pere a skládá, byt uklízí a jídlo v lednici roste v noci. Syn nosí jistě samé jedničky a pokud ne, rozhodně to není jeho chyba. Psa nevenčí, protože pokud se nenaučil doteď chodit močit na mísu, tak není hoden jeho pozornosti. Fakt, že ho pořídil on, není revelantní.

Chtěla jsem to změnit a několikrát jsem se pokoušela o dialog. Vždy skončil fiaskem. Není mu jasné, co mi sakra pořád vadí. Vždyť chodí do práce, nosí domů výplatu a ani toho prádla moc nanašpiní. Tak o co jde? Jeho řídké návštěvy v ložnici zřejmě mají něco společného se zatměním slunce, jinak si jejich četnost neumím vysvětlit. A já někdy tiše plakala do polštáře. Ale už nepláču. Cítím, že sílím a že volání svobody má opravdu vábivý tón.
A já si tak tiše představuju, jak přijdu večer domů, byt bude v tom stavu, v jakém byl, když jsem odcházela. Společně se synem vezmeme psa ven a nebo půjde jenom on, zatím co já uvařím něco malého k večeři. Večer nejen že budu mít čas koukat na televizi, ale dokonce si budu moct vybrat na co. Vana nebude ozdobená zašedlým proužkem. Nebudu muset řešit požadavky typu: došly mi slipy.

Každý druhý víkend budu mít volný, naprosto na cokoli. Strašné budou jen každé druhé Vánoce. Nebudu se muset o svůj život dělit s tím vetřelcem. A pak mě můj muž pochválí, nebo něčím pobaví a já začnu váhat. Tak jak tedy? Mám se spokojit s tím, co doteď mám? Vyvrátí mi některá z Vás můj omyl? Některá z Vás, která s ním žije ne proto, že nemá sama na zaplacení nájmu. Některá, která také váhala a nakonec se rozhodla pro život s NÍM.

Ráda si od Vás nechám poradit. Co si myslíte vy?

P.S. Jdu vařit, poledne se blíží :-)

Marlena Carvanová

Autor: Jan Novák | neděle 17.4.2011 17:03 | karma článku: 18,33 | přečteno: 2428x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 772x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Vyšetřování Vrbětic končí. Nemůžeme očekávat spolupráci Ruska, řekl Rakušan

29. dubna 2024  12:20,  aktualizováno  13:13

Přímý přenos „Je prokázáno, že oba výbuchy provedli příslušníci ruské zpravodajské služby GRU. Jejich motivem...

Neodstoupím, řekl Sánchez po kauze manželky. Zlepšeme politickou kulturu, vyzval

29. dubna 2024  12:41

Španělský premiér Pedro Sánchez oznámil, že demisi nepodá. Zvažoval ji s ohledem na kauzu, v níž je...

Za výbuchy ve Vrběticích stojí Rusko. NCOZ kvůli nespolupráci kauzu odložila

29. dubna 2024  11:12,  aktualizováno  12:31

Kriminalisté z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) odložili případ výbuchů skladů...

Většina práv jako u manželů a přiosvojení dětí. Pavel podepsal zákon o svazcích LGBT+

29. dubna 2024  12:07

Stejnopohlavní páry budou moci od příštího roku uzavírat partnerství s většinou práv, jaká mají v...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik