Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Neurotické účitelky...

Každé ráno v pracovním týdnu jde o ten samý kolotoč-obstarat sebe, pak muže pak děti a....vše se děje takřka v posvátném řádu a tak ubíhá den za dnem...zná to většina z nás.

Avšak jedno ráno bylo jiné...opět jsem budila dcerku do školy, poslala do koupelny,pomohla obléknout a když jsem jí po snídani česala vlásky najednou se  otočila a upřela na mě ty nebesky modré dětské oči pak vzala mou tvář do svých ručiček a řekla: "Maminko a musím do školy? "Strašně mě to zarazilo, má dcera je v první třídě, moc se těšila, pečlivě vybírala tašku, penál,psací potřeby...prostě chtěla sama být dokonale připravená na ten Veliký Okamžik v jejím životě, kdy se stane školačkou.

I já i manžel jsme se moc těšili a celé 3 měsíce co "už" navštěvuje základní školu nám dělá radost, je svědomitá, pečlivá a řekla bych až urputná co se hodnocení týká (věřte nebo ne...až mi s tím někdy leze na nervy) ale samozřejmě jsme pyšní a holčinku chválíme a chválíme...

"Musíš do školy broučku, jsi moje chytrá hlavička.....stalo se tam něco? Neubližuje Ti nikdo? "má holčička mě pozorovala těma bezelstnýma dětskýma očima a pak řekla: "Učitelka pořád řve" a mě začalo svítat...Paní učitelka, ke které děti vzhlíží jak k samotnému Ježíšku, paní učitelka co se tváří jak  matka Tereza, paní učitelka která nám na první rodičovské schůzce kladla na srdce moudra o shovívavosti a trpělivosti ke svým ratolestem....řve na malé prvňáčky jak pošahaná hysterka.

Vždy jsem si přála aby má dcera měla co nejdéle to nadšení a dětské natěšení do školy, aby jí po pár měsících škola nezhořkla a ne znechutila se, ať kvůli brzkému vstávání, učení,  nebo díky spolužákům....ale to všechno je v pohodě, bohužel člověk s kterým má dcera tráví dopoledne a někdy i odpoledne v družině je cholerický magor. A mě zákonitě napadlo co s tím? Za ředitelkou nemůžu,protože je jedna ruka s choleričkou, a zástupkyně je sice v pohodě, ale příliš mladá a bojící se o teplé místečko a tak nemám moc šancí jak tuhle situaci vyřešit,  tak pořád přemýšlím co s tím...mám kamarádku, je velmi chytrá a přímá když jsem jí celou situaci popsala, tak mi na to řekla "Dej jí přes držku, ať se soudružka vzpamatuje...

Víte že trefila do černého, přes držku jsem jí nedala, ale narovinu jsem jí řekla, že má manýry komunistických soudružek, které nás mlátili i za to, že jsme neměli nalinkované okraje v sešitu na Občanskou výchvu, řekla jsem jí, že lituji toho že nemám výběru a má dcera prostě musí navštěvovat tuto školu a že si nepřeji aby na mou dceru byť zvyšovala hlas.

Myslím že by měli učitelé povinně procházet psychologickými testy a uměle vytvořenými zátěžovými situacemi, jak jinak zjistit že kromě kvalifikace nejsou magoři, úchyláci nebo pošahané hysterky?

Všem laskavým a dobrým učitelům co mají svatou trpělivost a děti i v dospělosti na ně budou s láskou vzpomínat se omlouvám a přeji jen to nej....

Lenka Honsová

Autor: Jan Novák | čtvrtek 21.11.2013 8:51 | karma článku: 20,93 | přečteno: 2144x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 396x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik