Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak jsme v Motole (ne)rodili a rodit nebudeme

Motolská nemocnice je velká. Já na ni ale nezapomenu z jiného důvodu.

Listopad 2007. Manželka potratila. V nemocnici Motol. Březen 2008. Máte rizikové těhotenství. K porodu se registruje opět v Motole. Na kontrolu jezdíme 2x týdně.

Vždy zaplatíme poplatek a parkovné. Termín porodu je 16. listopad 2008.

13. listopad 2008. Mimořádně přijeďte, máme pro Vás výsledky krve. Čtyřhodinové čekání. Tak jsem Ti to zařídila, dnes porodíš tady, říká lékařka vedle mne sedící paní. Známosti. Manželka vychází od lékaře s pláčem a papírem v ruce. Já i dítě jsme v ohrožení života. Dnes se musí provést císařský řez. Tady mě nevezmou, do 21. listopadu malují.

Dali mě seznam, abych si obvolala ostatní porodnice. Co teď? Když si nechám zavolat primáře, jak se k manželce potom budou chovat? Jal jsem se obvolávat porodnice. Žádná v Praze nás nevezme. Až porodnice ve Slaném.

Ty věci manželce odvezte. Na pokoji nemáme skříňky. Odjel jsem. Druhý den ráno volá manželka. Chtějí čekat na normální porod. Na pokoji je nás osm. Dostala jsem až večeři.

Jogurt. Musela jsem ho vypít. Lžičky rozkradli. Na nic jsem nečekal a jel pro manželku.

Na pokoji leželo sedm cikánek. Pane odvezte mě do Prahy, nebo dejte padesát korun, říkala jedna. Podepsali jsme revers a zaplatili poplatek. Zapojil jsem známosti. Jeďte do Hořovic, tam Vás vezmou. Díky paní Pličková. Hořovice. Vyšetření. Ve středu 19. listopadu 2008 provedeme císařský řez. Na pokoji čtyři, výběr ze dvou chutných jídel, vše na vysokém standardu. Kam se hrabe Motol, nebo Krč. 19. listopadu 2008 se mě narodil syn. 20. listopadu 2008 otevřu noviny. Paní Adamcová porodila dceru. V Motole. Zřejmě jim pomáhala malovat.

Mám jen jeden dotaz na pana Julínka a Béma. Kolik se platí za porod v Motole?

A ještě prosbu na pana Ratha. Jakožto Váš volič Vás žádám o finanční pomoc pro nemocnici v Hořovicích, kde právě probíhá nákladná rekonstrukce.

Děkuji.

Marcel Martiník

 

Autor: Jan Novák | středa 26.11.2008 12:43 | karma článku: 43,34 | přečteno: 10351x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik