Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Jak se mi udělalo špatně…

Nejsem žádný spisovatel a nepíšu pravidelně. Spíš vůbec. Takže se omlouvám všem těm, kterým toto bude připadat třeba trochu nesrozumitelné.

A proč jsem se rozhodl tento článek napsat? Protože je mi silně nevolno a nemohu to dostat ze sebe ven. Tedy šlo by to i jinak, ale pak bych mohl být trestně stíhán.

Celé to začalo následovně.

V jedné menší obci jihomoravského regionu s kdysi velkým průmyslovým podnikem je zdravotní středisko. Tam „funguje“ jistá paní doktorka. U ní před asi devíti deseti lety začala pracovat jistá zdravotní sestřička. Shodou různých náhod a okolností se tato sestřička stala mojí ženou. Postavili jsme dům a zplodili syna. Tomu se blíží třetí narozeniny. A tak jsme syna zapsali do mateřské školy a žena se rozhodla opět vrátit do práce. Jenže ouha. Paní doktorce se zalíbila nová sestra, kterou přijala na zástup. Takže ty, moje milá, s prací u mě nepočítej.

Tak jsme si řekli, nu což. Vzhledem k tomu, že s tím asi nic nenaděláme, tak přijmeme vyhazov pro nadbytečnost, dostaneme odstupné (i tak je to pár korun, protože čistý příjem odpovídal zhruba stávajícímu rodičovskému příspěvku, tedy 7600,-Kč) a najdeme něco jiného.

To by ale paní doktorka musela být jiná osobnost. Přece nebude platit tolik peněz?! Vzhledem k tomu, že se půl roku paní doktor nemohla vyjádřit, jak se vypořádá s propuštěním své zaměstnankyně, tak byla písemně informována o termínu zpětného nástupu do zaměstnání…  OK.  Opět žádná reakce. Je tři týdny před nástupem a paní doktor se konečně ozvala a nahlásila na návštěvu. Nepřijela ale sama. Vzala si s sebou svého syna, který studuje práva a je vlastně už takový skoro právník. A ten že ji jako právně zastupuje!! I začal synek předčítat z papíru a ty moje zaměstnankyně si to všechno zapiš, ať víš, co a jak.

Takže ty můžeš nastoupit, jak si chtěla. Ale pracovní dobu ti upravuji tak a tak. Ráno budeš v šest hodin v ordinaci. V jedenáct hodinu volno, pak zas třeba do tří. Některé dny budeš do šesti. Co na tom, že ordinační hodiny jsou od osmi do dvanácti a někdy do tří odpoledne. Ty tu budeš mít pracovní domu tak, jak říkám. A jak dáš dítě na šest do školky a jak si ho vyzvedneš? To je tvůj problém. Nechceš si už přivydělat úklidem ordinace (čekárny, WC atd.), protože půjdeš radši pro dítě do školky? Nevadí, uděláš to v rámci přípravy ordinace pro provoz! To je přece úloha zdravotní sestry. Ordinace se přece musí udržovat v čistotě, desinfikovat… Tak hybaj. A nepočítej, že ti zaplatím nějaké vzdělávací semináře!! Ani náhodou.

A víš přece, že já jsem i doktorka homeopatička? Víš. Tak ty se musíš v tomto oboru taky vzdělat, abys mohla tady se mnou pracovat. Nějaký kurz nebo školení? Kdepak! Já mám spoustu knih a učebnic, takže budeš studovat z nich.  Zadám ti nějakou část, ty se to naučíš a já tě z toho budu zkoušet!! Proto máš tu pracovní dobu takovou, aby ses mohla taky vzdělávat..

A co bude dělat vlastně ta druhá sestřička? Asi normálně fungovat, tak jako kdysi ty. Takže se děvče do týdne rozhodni a dej vědět mému synovi, který mě zastupuje. Já budu mít dovolenou. A přece mě nechceš v tuto dobu rozptylovat takovými věcmi… Co na tom, že já jsem tvůj zaměstnavatel. Jednej s mým nedostudovaným synem…

Po tomto výstupu se mi udělalo normálně špatně. Kdybych mohl, tak bych se před ní pozvracel. Ale v tu dobu jsem nebyl doma a jinde by to nemělo ten efekt.

Vážení, doufám, že to nevypadá, jako bych paní doktorku neměl rád!! Mně je jedno, jak pracuje. Nevadí mi, že nejezdí k malým pacientům s horečkami a když ano, tak v rámci ordinačních hodin a s plnou čekárnou(přece se nebude zdržovat odpoledne), nevadí mi, že nejezdí včas k novorozencům po příjezdu z porodnice, nevadí mi, že se nad pacienty povyšuje jako jiná sociální skupina, nevadí mi, že je tak lakomá a sobecká, nevadí mi, že ti lidé si v místě nemohou vybrat jiného praktického lékaře pro děti a dorost…  nebo VADÍ? Své dítě bych si u ní nezaregistroval a ani nenechal léčit…

Co na závěr? Asi nic. Jestli je mi líp? Není. Snad bude, až u ní moje žena dá sama výpověď a odejde bez odstupného. Pak už nad ní nebude mít paní doktor žádnou moc. 

Karel Vladík

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jan Novák | úterý 18.8.2009 12:05 | karma článku: 44,87 | přečteno: 9318x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 321x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 507x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 773x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik