Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Může vás mobilní telefon přivést na mizinu?

Se společností DIMOCO a tzv. Prémiovými službami operátorů vám přinejmenším hodně provětrá peněženku.

V České republice jsou zákazníci operátorů více než sedm měsíců ochuzováni o stovky i tisíce korun.

Jak to probíhá? Na mobil přijde zpráva podobná této: „Pošli ANO, předplatné 99 Kč/týden, vyhraj Ipad", nebo něco jiného. Na tom by nebylo nic divného, zprávy chodí různé, ale tyhle od DIMOCO mají navlas stejné pokračování: ať uděláte dál cokoli, nejspíš zprávu ignorujete, zavřete, zapomenete na ni, už jste si předplatné objednali.

Je to neuvěřitelné, ale operátor „to tam má“, řečeno slovy sestřičky z Básníků, i jedné nervózní operátorky O2. Chápu to, lidi se moc ptají stále na to samé, a kdo má stále opakovat, že i to vaše ANO tam taky mají.

 „Má to tam“ i DIMOCO a už vesele soutěžíte, aniž to tušíte, a kapsička organizátorů těchto prémiových služeb se stále více a více nadouvá.

Nejvíc se ale nafoukne, když přijde vyúčtování. Například můj seniorský, výhodný a levný tarif za 198 Kč se dokázal nacpat mými korunkami k prasknutí a vykázal rovnou 891 Kč, z toho Platební transakce 693.

Proboha, co je to za hloupost? Žádné transakce jsem přece nedělala.

Zajdu na kontaktní místo, v mém případě O2, všechno se vysvětlí. No, to je pravda, vysvětlí se to, jenom dost jinak, než byste čekali.

Konkrétně já jsem se dozvěděla, že ty ignorované SMS, většina z nich ve znění: „ Zprávu nelze zobrazit“, můj telefon je totiž stařeček, byly vlastně PRÉMIOVÉ za pouhých 99 Kč kus.

 Operátor nazývá ten podvod, kdy vás nenápadně obírají s DIMOCO o penízky, tzv. službou třetích stran, a je dokonce službou prémiovou. I když prémie jsou jen pro ně. Přitom O2 je prý pouze zprostředkovatelem platby mezi Vámi a dodavatelem, ač jste si dodavatele nevybrali. Stačí, že si vybral on vás.

Vy máte teď jeden jediný úkol. Bez odmlouvání zaplatit. Objednali jste si a basta.

Že jste si až dosud nevšimli, že soutěžíte?

Že zprávy zrovna kvalitou ceně neodpovídají?

 Že si přece neobjednám na Nokii 1600 videa, hudbu a hry, které mi účtují?

Že mi telefon ani nepípl dvakrát, když podle jejich rozpisu prý přišly v téže vteřině zprávy dvě a ty mi  zpoplatňují  198 Kč?  A to dokonce dvakrát v platebním období?

A kde že platí to „předplatné 99/týden“, když mi zpráv účtují sedm za měsíc a ten má přece týdny čtyři? Schválně jsem se na to  zeptala operátora, ten potvrdil čtyři týdny, a účtují stejně sedm.

Asi předplatné na další měsíc, aby místa k soutěžení nebyla už obsazena.

A jak to, že moje fingované ANO odešlo několik minut poté, co už mi předtím Sweetim gratuloval k přihlášení do soutěže?

To všechno jsem však začala zjišťovat až potom, co jsem pochopila, že situace je vážná a domnívala se, že nikoli zoufalá.

Sweetim, musím přiznat, jsou počítačoví machři, pardon, chtěla jsem říct hackeři, ale prvotřídní. Celý měsíc bojuji s malware Sweetim ve svém počítači, denně ho čistím několika antimalware programy, ale stále se mi někam schovává a dělá si, co chce. Dokonce byl nějaký čas druhým uživatelem mého počítače, než ho Spybot objevil. Užívá si cizí věc a to je trestné. On však může všechno.

A co mi přijde až komické, mám totiž O2 zaplatit za „PREMIOVOU“ službu a la malá domů pro věřitele Dimoco za SMS od Sweetim. Mám platit těm, kteří mi několik měsíců ničí počítač a posílají podvodné SMS.

Dělá mi problém strávit i to, že vyprazdňování mé peněženky se ve styku s operátorem nazývá SLUŽBOU, a to prémiovou. Věci se nesmí nazvat pravým jménem, bylo by to žalovatelné, jak mě jeden operátor upozornil. Takže pokud někde píši o okrádání, v internetu se objeví slovo „patrně“, aby se to zloděje nedotklo. Je citlivý.

 Když  ve fórech sleduji stovky stížností poškozených „vážených zákazníků“/ jak nás často nazývají/, musím se ptát, co a kdo za těmi podvody stojí. Vždyť měsíc co měsíc přibývají noví adepti na Prémiové služby, o které nikdo nestojí a další klienti soutěží o Ipad, aniž by chtěli. Platit však musí.

A sice bez ohledu na to, že od trestního oznámení ČTÚ 5/11 2012 uplynuly už celé měsíce, stížnosti se kupí u ČOI, policie přijímá četná trestní oznámení poškozených klientů, bez ohledu na to, že Prémiové SMS odporují Obecným pravidlům i Kodexu operátora, že DIMOCO je stejnými podvody známé ve Slovinsku, snad i v Anglii, a přestože tohle vše je známo, nic se neděje.

Vybírání našich peněženek se jmenuje pořád PRÉMIOVÁ služba tzv. třetí strany a slouží k našemu, ač nežádoucímu komfortu. To je tedy ironie!

Mne napadá asociace žraločí tlamy, která bere každou měnu: libry, koruny, eura, prostě, co právě teče z kohoutku, a je nenasytná.

Ochrana spotřebitele? Jen na papíru, ten unese všechno. Zisk je zisk, a když je kohout otevřený, proč neplnit kasy. Klient je naštvaný, ale pak se stejně lekne, když operátor zahrozí soudem, a zaplatí. Přece už všechno zkusil a nedovolal se, i když měl pravdu.

Operátor za to „váženého zákazníka“ odmění tím, že mu poradí, jak a kde si Premium SMS zablokovat.

Klient se raduje, že nepřijde úplně na mizinu, protože ho prý dali na černou listinu a už prý nikdy nebude muset soutěžit o Ipad s Prémiovými SMS. Jaké to štěstí nakonec!

Ale já s tím nesouhlasím. Přece když objednám kilo brambor, zaplatím kilo brambor, dostanu účtenku a vím, co jsem si objednala. Nebudu protestovat. Zelinář mi nestrčí podloudně do pytlíku ještě „papíňák“, protože se právě druží se třetí stranou Domácí potřeby.

U operátora je to jinak. Má třetí stranu DIMOCO, nekalými praktikami v Evropě proslulou, a ta má taky třetí stranu např. Sweetim , všichni jsou kamarádi, co taky rádi, a vážený zákazník ten „papíňák“ – tedy Platební transakce- zaplatit musí.

Jak by to bylo všechno jednoduché, kdyby operátor zablokoval Prémiové SMS a aktivoval je jen tomu, kdo si to přeje a může je využít. Vždyť člověk ani neví, že má něco PRÉMIOVÉHO a nemá z toho pak ten správný pocit uspokojení, když platí za každé telefonní pípnutí 99 Kč. Kdyby od začátku věděl, že má takový nadstandard, jinak by si ta pípnutí s oznámením „Zprávu nelze zobrazit“ užíval.

Ale to nepřipadá v úvahu. Bylo by o hodně méně soutěžících a nebylo by komu Ipady rozdávat. Policie by měla více času na důležitější věci, než aby zkoumala, zda si klient objednal nebo ne, když „oni to tam mají“

Takhle je to skutečně zajímavější. Po vyúčtování jsou linky přetížené a např. automat na *11 O2 stále opakuje, že je to kvůli novým bezkonkurenčním tarifům. O nějakých podvodech mu není nic známo. Nekalé obchodní praktiky vynášejí a nakonec jsou i klienti spokojeni. Nepřijdou přece na mizinu, zaplatí, ať už mají konečně klid, a proces pokračuje v dalším kole.

Dimoco nachytá další „ dobrovolné soutěžící“, kteří se za měsíc stanou významnými přispěvateli do kasiček DIMOCO, jeho třetích stran i operátora, pak jim zase poradí, atd. Černá listina se sice plní, ale lidí je dost a mobil má dnes každý. Hlavně však nenarazit, pozor na poslance, senátory, ministry, hlavně průmyslu, obchodu, spravedlnosti a právníky, ty bych do prémiových služeb taky netahala.

Katastrofa by to sice nebyla, jen by DIMOCO muselo trochu víc cestovat. Když ho někde prokouknou, posune se dál. Svět je veliký, takže potenciálních zákazníků na Prémiové služby SMS je víc než dost. Je to prý mezinárodní organizace, která poskytuje operátorům technickou pomoc. No, to umí skvěle, protože pořád nikdo neví, jak to dělá, že to ANO tam od každého mají.

POZOR, nové kolo náboru do Prémium SMS se patrně rozjíždí. Kamarádka i její manžel dostali od neznámých žen SMS, s neskutečně pitomým textem o tom, že si paní něco omylem objednaly na jejich telefony, až přijde odpověď, mají jim to přeposlat. Alenka jen odpověděla, že nic nepřišlo, ale v zápětí dostala kód od operátora. Zřejmě jiná finta. Paní se vypaří, Alenka má kód, myslím, že už nejspíš proti své vůli soutěží o Ipad nebo něco podobného. Kreativitu jim nelze upřít.

Já už ale dál soutěžit nemusím, jsem na černé listině. Je prý to tajná zpráva jen pro mě, nemám to šířit, napsalo mi DIMOCO v odpovědi na mou reklamaci. Tak pssst, nikde ani muk.

Milada Sýkorová

Autor: Jan Novák | úterý 14.5.2013 8:05 | karma článku: 27,05 | přečteno: 4665x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik