Děkujeme za pochopení.
amenhotep16
Jen na vysvětlenou,
před rokem 1995 existovala branná součást ČSLA i armády v 1. republice, která se jmenovala železniční vojsko. Každý podnik, který vlečku provozuje se o ni musí starat. A armáda ji má dost. Nebo v rámci outsorcingu byste to svěřil třeba ABL?
amenhotep16
Re: Jen na vysvětlenou,
A jako perlička: Někdy kolem roku 1980 existoval v Praze 8 někde Na Stírce Výzkumný ústav generálských uniforem.
petrph
Re: Jen na vysvětlenou,
Esli tomu správně rozumím, tak zde existovalo železniční vojsko , kteréžto bylo - právě v souvislosti se zrušením branné povinnosti - a následnou profesionalizací a minimalizací armády - zrušeno, ale úřad, který vlečky řídil, existuje naprosto zbytečně vesele dál?
amenhotep16
Re: Jen na vysvětlenou,
Já vám nechci brát ilize, ale jak myslíte, že se třeba vozí palivo na letiště, do skladů PHM, další komodity do muničních skladů a věřte si nebo ne, armáda má těch vleček dost, k nim musí mít lokomotivy, vagony, strojvedoucí, obsluhu vleček atd. Železniční vojsko provádělo i opravy civilních tratí. Nebo máte pocit, že to dnes obsluhjí ČD?
petrph
Re: Jen na vysvětlenou,
Mno, vzhledem k tomu, že se - po zrušení branné povinnosti armáda minimalizovala, většina jejích lokalit byla zrušena, tak bych čekal že pro těch několik zbývajících skutečně žádné speciální "železniční osazení" typu vlastních lokomotiv, strojvedoucích, atd. netřeba .a že pro jejich zásobování stačí buď pár náklaďáků a nebo tedy ČD , v případě potřeby s nějakou strážní ostrahou nákladu během cesty...Ale třeba se pletu...
amenhotep16
Re: Jen na vysvětlenou,
Bez ohledu na to, co si o naší armádě myslím (té dnešní i té minulé a že to není nic pozitivního, sloužil jsem v roce 68), bude to komplikovanější. Použiji příklad: Zhruba 3 km dlouhá vlečka z nádraží na vojenské letiště Čáslav patří armádě a vozí si s ní palivo, munici a já nevím co. Stát by musel donutit ČD, aby tuto vlečku převzalo do své správy i s inventářem. A to pro ně bude znamenat další náklady. Proč by to braly. A to neberu v potaz přístup civilních osob do vojenského objektu. Poměrně dlouhou vlečku na bývalé letiště Žatec má v majetku AČR a musí ji někdo buď převzít a provozovat, nebo likvidovat, a to jsou slušný prachy. Mimochodem nic vám nebrání vznést podle zákona o informacích dotaz na Ministerstvo obrany. Ale 24 milionů ročně není žádná horemtní suma. Za to by zlikvidovali nejvýš jednu krátkou vlečku.