Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Cesta do hlubin (nejen) vlastních možností

Že mám od mala v sobě obchodního ducha, budiž…, ale že v sobotu ráno budu vstávat v šest hodin a navíc za účelem prodávat přítelovy věci, to by mě asi ani ve snu nenapadlo! A když už, tak by tam zajisté nebyl i můj přítel, který dobrovolně vstává se mnou a jede na možná největší babinec roku! 

Levé křídlo Veletržního paláce na holešovickém výstavišti obsadili nakupující i prodávající na Jarmarku OnaDnes.czPetr Topič, iDNES.cz

Sám ráno přiznal malou nervozitu, když jsem mu ještě jednou připomněla, že tam nejspíš bude v silném oslabení, ale posilnil se na to vydatnou snídaní a vyrazili jsme směrem Výstaviště – Holešovice. Registrace byla od 7 do 8, takže my stylově dorazili v 7:58… ne, že by to byl zas tak úplně záměr, ale když člověk posbírá všechny traktory před sebou, jelikož nikdo jiný tak brzy nejezdí a k tomu ještě všechny červené, je jasno… 
Nicméně stihli jsme to a za dvě minuty osm jsme se objevili již před levým křídlem, před kterým byla záplava žen organizujících si své „obchody“. Nebylo to ale nic proti tomu, když člověk vstoupil přímo dovnitř. Teplo, lidé, věci, stoly, židle, šustění, brebentění… první dojem – poprvé v životě jsem asi vstoupila do mraveniště, nebo?!
Můj první dojem musel ale být zajisté lepší, než ten přítele, pač ten k tomu zjistil, že asi až na dvě výjimky, tam opravdu mužské pohlaví jaksi nedorazilo! Nevzdal to ale, vyložil věci, zaparkoval auto a dorazil za mnou…problém byl trochu v tom, kam dorazit, jelikož i já jsem po cestě stihla zapomenout číslo svého stolu, ale od toho tam byla spousta organizátorů, kteří mi to milerádi zopakovali a ještě mě i znovu nasměrovali, tentokrát již ke správnému číslu, takže jsme se nakonec šťastně našli!
Tak přede mnou je ministolek, vedle mě již akční prodávající… no tak hurá do toho! Plán je jasný – vybalit, ocenit a prodat!
Ačkoliv plán vypadá jednoduše, se vším byly vlastně problémy.
1. Věcí bylo moc a nebyly, kam dát, takže jsem si jěště pěkně obložila i svůj stolek, nemluvě o stojanu, který tam asi neměl, co dělat. Ke stolku se tak dostaly asi jen ty nejodvážnější, ale cooo, tak je to moje poprvé, příště si to už zorganizuji lépe!
2. Věci byly přítele a jeho, “je mi to jedno”, mi v ocenění věcí moc nepomohlo, takže jsem nasadila ceny s tím, že zlevnit a smlouvat můžu přeci vždycky.
3. Hotovo, mno a teď úkol nejhorší, prodat… kupujících začalo přibývat, takže jsem se naladila na prodávající náladu a do toho! Všichni většinou jen koukali, zírali, prohlíželi, ošmatávali…, když jsem pozdravila, někteří se pak už ani radši nekoukli, no, zvolila jsem tedy jasnou strategii – vyčkat a pak zaútočit! A hle, ono to vyšlo – prví kousek prodán a mě se do žil vlila nová krev s tím, že to přeci jen půjde! Jen můj přítel zůstával stále negativista… “To nikdo nekoupí, je to moc drahý, ty věci jsou staré apod.” Nedala jsem se ale a měla jsem výjimečně pravdu. Pravdou je ale také fakt, že jsem ho musela po cca půlhodině po začátku prodeje radši poslat provětrat se, jelikož jeho posedová pozice, značící vrchol otrávení mě krapet konsternovala a ještě “pozitivněji” to muselo působit na potenciální zákaznice (zákazníků bylo pramálo a nemít ženy, tak si až na jednu výjimku stejně nic sami nekoupili). Co mě překvapilo, asi tak půlku pánských věcí jsem prodala ženám s tím, že to vypadá jako dámské (chudák přítel), nicméně, jedno za jakým účelem, hlavně že prodala.
Každopádně, i přes nevýhody spojené s mužem, kterého na Jarmarku máte, to má i své výhody… kdykoliv si můžete odskočit – na záchod, nebo k jinému stánku pro nějaký ten úlovek (s tím, že by mezitím ale něco prodal, moc nepočítejte). Další výhodou je i fakt, že máte postaráno o catering – donese vám vše a hlavně rád, takže nebudete trpět ani hladem, ani žízní a ještě vám za to bude děkovat, jelikož se bude moct vzdálit od místa činu. Za třetí pak, slouží jako dobrý figurant… a na některý ženský to prostě platí a náhodní muži, kteří zabloudí k vašemu stolku, to zase ocení v tom smyslu, že v tom přeci jen nejsou sami.
Prodej se celkem rozběhl, zejména dopolední hodiny bych nazvala žněmi! S lidmi ale vzrůstalo ve stanu i horko (ne že by zrovna venku byla zima), takže se to tam trochu začínalo podobat pařeníku, každopádně, hlavně že se prodávalo, kupovalo, dražilo a hlavně… přispívalo na dobru věc!
Po obědě už nápor opadl (i když právě v této době se i mému příteli podařil prodat první a bohužel už i poslední kousek za mé nepřítomnosti – vydělal 25 korun, resp. 23, pač paní víc neměla, ale víte co, měl ohromnou radost!!!), my navíc měli na odpoledne i večer v plánu ještě další věci, takže kolem druhé jsme spokojeně sbalili své saky paky, něco věnovali, jiné si ponechali a už jsme mávali levému křídlu na rozloučenou, přítel pak ještě v autě prohodil, že to bylo fajn… no vyznejte se v těch chlapech… ale asi to bylo tím, že už byl pro něj konec!
Doufám, že příště znovu s mnohými nashledanou – ať už s muži nebo bez nich! I když zajímalo by mě… Vzali byste s sebou na Jarmark svého muže, přítele? Proč ano, proč ne? Mě to po sečtení plusů a mínusů vyšlo spíš jako pozitivum, mít ho tam, ale jak to vidíte vy?

Lenka Volfová

*

Původně vyšlo na lachters.wordpress.com. Převzato se souhlasem autorky.

Autor: Jan Novák | pondělí 10.9.2012 15:26 | karma článku: 6,30 | přečteno: 1065x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik