Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mé „velké“ prádlo

Jednoho dne mě přestalo bavit rozhodovat se, zda je lepší čerstvě vyprané prádlo pověsit ven na skládací věšák a riskovat, že ho vítr shodí do záhonu či jestli ho mám raději dát do sklepa s tím, že mi možná přes víkend nestihne uschnout a my nebudeme mít v pondělí do práce a do školy čisté věci.

Pořídila jsem si tedy zahradní kolotoč. Otakar mi ho implementoval na určené místo a já z něj měla radost jako malé dítě. Celý den v práci jsem se těšila, až na něj odpoledne pověsím svou první pračku a budu sledovat, jak mi prádlo schne před očima.

Na ten den jsem měla naplánované i bylinkaření. Od známého jsem dostala půl litru višňovice, ze které jsem chtěla udělat řeřichové tonikum na vlasy a tinkturu na kloktání. Mou mysl tedy zaměstnávalo plánování, kolik dílů meduňky, máty, šalvěje a řeřichy mi bude stačit na zmíněné množství alkoholu. Pračku jsem plnila a zapínala jaksi automaticky a okamžitě šla stříhat, drtit a louhovat to mé voňavé zelené potěšení.

Že je tady něco špatně, mi došlo ve chvíli, kdy jsem asi po hodině a čtvrt šla pověsit prádlo, pračka si ještě čile vrčela, poskakovala a linulo se z ní nečekaně intenzivní teplo. Většinu věcí dáváme prát na „rychlíka“, program jede asi půl hodiny a rozhodně nerozpálí boční sklo pračky. No to jsem tomu dala. Jak jsem mohla zapomenout, že jsem den předtím vyvařovala špinavé ručníky?! Samozřejmě jsem nepřepnula program zpátky na běžce a všechno černé prádlo, co se mlelo v bubnu, se mi vyvařilo.

S hrůzou jsem čekala, až pračka domáchá a vyždímá a litovala, že za á nepiju a vlastně teď ani nemůžu pít tvrdý alkohol a za bé, že jsem všechnu višňovku narvala do sklenic s bylinkami, protože tahle chvíle napětí by si štamprli určitě zasloužila. Marně jsem vzpomínala, co jsem do té pračky vlastně naházela a pokoušela se odhadnout škody civěním do útrob pračky, až se mi z toho zamotala hlava. Konečně přišel okamžik O a program hlásil: Stop. Chvíle napětí vystřídala zvědavost, co se s vypranými objekty stalo. Do tohoto oakmžiku jsem se pořád mohla uklidňovat, že nic a prádlo přežilo v pohodě a bez úhony. Ovšem opak byl pravdou.

V pračce byly 4 Otakarovy pracovní trička. Nyní by se do nich s přehledem vešel Arnold Schwarzenegger v časech své největší slávy. Upřímně doufám, že Oťák má ještě nějaká jiná trička, protože jestli ne, tak netuším, jak hodlá ve skladu zdůvodnit, že si zase fasuje nové. Naopak jeho oblíbené triko s klokanem, které si dovezl z Austrálie, se smrsklo na velikost tak pro sousedovic čtyřletou vnučku. Asi vada materiálu, či co… A vůbec, kdoví, z čeho ti pitomí protinožci ta trička šijí…

Dále jsem vyvařila Domčovy nové šusťáky od babičky. Podotýkám, že je měl pouze jednou na sobě. Indicie, že na nich jsou tři pruhy nikoli čtyři a navíc nápis Adidas napovídá, že asi nebyly zrovna levné. Nu což… Když pominu, že nyní vypadají, jako bych se o ně poprala se statnou stračenou, staly se z nich slušivé tříčtvrťáky pro člověka velmi podprůměrného vzrůstu.

Jediné, co přežilo bez újmy, jsou Kubovy rifle. Ovšem co do velikosti. Jestli si zachovaly i původní černou barvu, nevím.  Na náš dvůr se ve chvíli, kdy jsem prádlo věšela, snesla tma a já se neodvažovala rozsvítit. Co ovšem nešlo nevidět, byla má podprda. Už tak mi začínala být kapánek těsná, teď ale vypadá jako součást výbavičky pro Barbie princeznu.

Na druhou stranu mám poměrně dobrý pocit z Domčova oblíbeného pyžama. Jak se nám chlapec vytáhl, začal z něj vyrůstat. Po mém zásahu mu ovšem ještě nějaký čas vydrží. Řekla bych tak do důchodu.

Mezi vším tím většinou bizardně vytahaným oblečením, kdy jedno Otakarovo triko například zabírá celou jednu šňůru mého nového kolotoče, vypadají poněkud nepatřičně všechny ponožky. Neznalý pozorovatel by skoro mohl nabýt dojmu, že jsme ke svému prádlu přihodili ponožtičky patřící rodince maličkých trpaslíčků. Největší tragédie ever jsou ale Domčovy trenky. Ty můžeme použít jako hlavní plachtu v případě, že si někdy pořídíme plachetnici.

Když jsem tuto svou anabázi líčila kamarádce, suše konstatovala, že jsem magor a že jí to nepřekvapuje. Zřejmě na tom bude malé zrnko pravdy. Asi si skutečně pořídím tričko s oblíbeným sloganem Sheldona Coopera: „I´m not insane, my mother had me tested.“  A jestli mě při věšení toho prádla pozorovali sousedi, divím se, že nám do pěti minut před domem nepřistálo auto s houkačkou. Pokaždé, když jsem vytáhla z koše nový kousek oblečení, propukla jsem v hurónský smích, který nešel zastavit a koulely se mi z něj slzy po tváři.

Shrnutí: Tohle bylo to nejzábavnější věšení prádla, co jsem kdy zažila. Skoro by se mi chtělo poopravit Pepinovo známé rčení z Postřižin: „Nudíte se? Kupte si medvídka mývala.“ Na: „Nudíte se a jde na vás splín? Vyvařte prádlo a čekejte, co z toho vyleze. O zábavu máte postaráno, úspěch zaručen. Doporučuje minimálně jedna z deseti hospodyněk.“

 

Denisa Kotásková

Autor: Jan Novák | čtvrtek 16.5.2013 7:50 | karma článku: 15,69 | přečteno: 589x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik