Prášek do pečiva – univerzální pomocník

14. 07. 2013 10:23:02
Vždycky, když dostanu nějaký mail, který je plný dobrých rad, jsem velice ostražitá. Nicméně, moje přirozená zvědavost a touha zkusit v životě všechno, co by mi mohlo ulehčit práci, mě vždycky spolehlivě dožene k akci. Většinou nedopadne dobře.

Už jsem vyzkoušela udělat knedlíky v mikrovlnné troubě (nevím tedy proč, když knedlíky zásadně kupuji) a neptejte se, jak to dopadlo. To je asi rok stará záležitost, takže moje ostražitost zřejmě byla maličko otupělá, když se mi dostal do ruky mail jako z dob „Šťastného domova“. Na jedné jediné stránce bylo tolik způsobů, jak použít prášek do pečiva, že se mi z toho až hlava zatočila.

Jeden ze způsobů říkal: „Chcete-li vyčistit spáry mezi dlaždicemi dočista do čista, udělejte si kašičku z prášku do pečiva a vody, naneste do ušpiněných spár, nechte chvíli působit a potom lehce setřete“. Nechala jsem tuto informaci zasunutou v příslušné kolonce mozku. Několikrát jsme se o tom bavily s kolegyněmi v práci a zjistily jsme, že každá z nás ten „prdopeč“ vlastně občas použije i na něco jiného, než na pečení. Pravda, omlazující masku, která vám vyhladí všechny vrásky na obličeji lépe a levněji než liftink, jsme žádná nevyzkoušela (tedy zatím), ale zkušenost s vyčištěním odpadů a zašlých varných konvic máme.

Dnes odpoledne, když jsem přišla od rodičů, mě nějak napadlo, že bych měla vyčistit v koupelně spáry mezi dlaždicemi. Blíží se moje milované děti, tak dělám různé blbosti, aby mi ten čas, který do jejich příletu zbývá, smysluplně utekl. Přece je nenechám chodit v koupelně po podlaze, kde na ně budou číhat bacily a vůbec. Ne že by tam tedy nějaké, viditelné pouhým okem, byly, ale kdoví? Nejdřív jsem, abych řekla pravdu, zauvažovala o stejném systému, který jsem použila u bratra ve Francii. Vzít antibakteriální ubrousky na čištění WC a pomocí úzkého, tupého předmětu vyčistit všechny spáry, které mi přijdou do cesty. Nějak mi to přišlo málo; moc obyčejné, bez originality, bez jakékoliv invence. A přesně v tu chvíli mě napadl ten opravdu idiotský nápad z mailu (mimochodem Mirko, to máš u mě). Řekla jsem si: „Holka, ty si uděláš kašičku z prášku do pečiva a vody, pěkně to vpravíš do spár a potom jenom lehce setřeš. Bude to čisté a navíc ekologické. Přece nebudeš používat nějaký chemický „sajrajt“, ne?“ Jak jsem si řekla, tak jsem udělala.

Šla jsem na to systematicky. Vystěhovala jsem všechno, co mám v koupelně velikosti 8 m2. Jak je o nás ženských známo, ihned jsem začala dělat několik věcí najednou. Přece musím vyčistit všechno, ne jenom tu podlahu! Všechno se musí blýskat a lesknout čistotou! Takže do toho, Evičko! Nanesla jsem kašičku do spár v polovině koupelny kartáčkem na zuby (ne svým vlastním) a nechala působit. Mezitím jsem se s vervou pustila do dlaždic na stěnách v druhé části koupelny. Pěkně jsem naleštila všechny Kleopatry i se služebnictvem nad vanou, pod vanou, vedle vany a při té příležitosti vzala zrcadlo, věšáky na ručníky, všechny zásuvky, světla nad umyvadlem. Nějak mi při té bohulibé činnosti vyschlo v krku i zašla jsem se do kuchyně napít. Tim na mě koukal s otázkou v očích, jestli jsem se opravdu už nezbláznila.

„To bude za chvilku, Time, pak půjdeme hned ven.“

„No to teda určitě“, viděla jsem na výrazu svého čtyřnohého přítele.

Vzala jsem svůj zázračný mop, který se dostane díky pohyblivému kloubu do všech rohů i za roh a stírala. Ale co se to stalo? Ta kašička snad zaschla a stala se z ní malta? No to snad ne? To přece není možné! Klekla jsem na kolena a prozkoumala první spáru vatovou tyčinkou na čištění uší. Jo, je to tak. Prostě a jednoduše zaschla a docela slušně vytvrdla. Vzala jsem si tedy k ruce postupně kartáček na nehty ze Skotska (promiň, Zuzi), další náhradní kartáček na zuby (koupím vám nové, děti), krabici vatových tyčinek na čištění uší (stejně se jimi nemají čistit), novou i starou utěrku z mikrovlákna (v Bílé Růži je mají v akci, tak si koupím do zásoby). Po dvou hodinách vkleče jsem odstranila poslední zbytky zázračné čistící pasty a vzala si na pomoc Domestos, likvidátor špíny. Nakonec jsem vyplácala na dočištění zbytek antibakteriálních, čistících ubrousků.

Kromě toho, že jsem měla, a do této chvíle ještě mám, vytlačená kolena na druhou stranu, ztratila jsem vlastní blbostí TŘI HODINY SVÉHO ČASU. Tato akce mě stála odhadem: 2 zubní kartáčky kvality IA (160,- Kč), krabici vatových tyčinek (20,- Kč), kartáček na nehty ze Skotska (nevyčíslitelná hodnota), dvě utěrky z mikrovlákna (100,- Kč), Domestos likvidátor špíny (80,- Kč), antibakteriální ubrousky (50,- Kč) a slovy DVA PRÁŠKY DO PEČIVA!

No není to úžasné? Je to úžasné!!!

Pro doplnění, abyste si nemysleli, že druhou půlku koupelny jsem nedočistila. Dočistila, ale Domestosem, který mi nakonec v zápalu boje se špínou zlikvidoval i domácí kalhoty za 500,- Kč!!!

Koupelna září čistotou, to nemohu říct. Za tu dobu jsem si mohla přečíst půlku knihy, vyluštit několik Sudoku, podívat se na Vraždy v Midsomeru, klidně i na Itala v kuchyni, dojít s Timem na procházku dvakrát, třikrát...

A teď mi zkuste někdo říct, že mám vrásky, na které zaručeně zapůsobí jako liftink PRÁŠEK DO PEČIVA!!!!

P.S. Jdu si uvařit grog a na kolena si přiložím gázu namočenou v rozpuštěném prášku do pečiva-J))).

Eva Málková

Autor: | neděle 14.7.2013 10:23 | karma článku: 25.63 | přečteno: 2806x

Další články blogera

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma článku: 9.97 | Přečteno: 315 | Diskuse

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 393 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.70 | Přečteno: 348 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 291 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 511 | Diskuse
Počet článků 779 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1847
První pokus

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...