Jak mládne svět

5. 02. 2014 20:24:05
"Pojď dál a zpívej a se mnou se dívej, jak stárne svět a my stárnem s ním", zpívá Pavel Bobekv jedné ze svých písní, kterou mám shodou okolností moc ráda.

Jenomže všechno je jinak, my sicestárneme, ale svět kolem mládne. Nikdy jste to nepozorovali ? Od určité chvíle jsou lidé, které nasvé cestě životem potkáváte, stále mladší a mladší. Mně osobně docela znepokojuje jednat s někým,kdo neví, co bylo Pedro, a neviděl ani jeden díl Jen počkej.

U zdravotních sestřiček a učitelekv mateřské školce jsem ještě vcelku ochotná to přijmout, ale fakt, že mám s posvátnou úctou vzhlížet k lékaři, který je pomalu o generaci mladší než já, mi prostě nejde pod nos.
Poprvé jsem si toho všimla v porodnici, kam jsem přijela rodit druhého synka. Hned na příjmu
jsem si přestala být úplně jistá, jestli jsem ve správných rukou. "Paní doktorka hned přijde", sdělila
mi sestra a já čekala statnou metrnici předdůchodového věku. Když do ordinace vcupitalo mládě
s loknami do pasu, mírně jsem znejistěla. Nicméně mládě vypadalo, že tomu rozumí a hned v úvodu
zpražilo vedle sedící "spolumatku" na monitoru, že má laskavě něco dělat, aby to její mimino
nespalo a dalo se natočit. A jelikož mi to přišlo opravdu vtipné a začala jsem se smát, následně jsme
já a moje spící mimčo dostali taky co proto. Takže jsem se spletla jen s tím věkem.
Scénce, která následovala, se budu smát už asi celý život. Paní doktorka se mne zeptala, kdy mi
odtekla plodová voda, a já jí bezelstně sdělila, že asi v půl druhé. Bylo půl šesté, takže učebnicové
dvě hodiny to nebyly ani s oběma očima zavřenýma. Jenže vysvětlujte, že jsem nejdřív musela
dokrmit prvorozené dítě, osprchovat se a převléct, dobalit ledabyle připravenou tašku do porodnice,
vypravit dvouletého prcka s tím, že se ale vůbec nic neděje a jen co dorazí tatínek, pojedeme na
takový malý výlet do porodnice a pak k babičce, takže i jemu zabalit tašku, znova se osprchovat
a převléct a tak dál, a že čtyři hodiny jsou fakt luxusní čas na to všechno, nehledě na to, že při
prvním porodu trvalo čtyřiadvacet hodin než jsem začala mít kontrakce, takže se mi nezdálo úplně
nezbytné se honit jako čuba. Ale stejně jsem to zkusila. Doktorské holátko se na mne přísně
zahledělo a proneslo stejně, jako to zřejmě dělával stařičký pan profesor na fakultě: "Ženo, porod
nepočká." V tu chvíli jsem byla mrtvá smíchy a i dnes ve mně tato vzpomínka vyvolává velmi
intenzivní nutkání se řehtat.


Jak mláďátek kolem mne přibývá, začínám rozumět tomu, jak se asi každý den cítí senioři.
Všude jsou samí mladíci a holčičky, kteří absolutně nemůžou ničemu rozumět. Přesto je třeba jim
věřit, že dělají dobře svou práci a rozumí tomu všemu, co nás už míjí. Vidím už dnes na tříletém
Honzíkovi, že za pár let budeme nejnemožnější rodiče pod sluncem a bohužel zřejmě oprávněně.
Naprogramovat do tabletu čínštinu nebo neomylně najít na televizi BabyTV na pozici 97 je pro něj
hračka, zatímco já se hroutím, když mám na Facebooku změnit profilovou fotku. Teď už jen,
abychom s mužem nezapškli a dokázali pak ve stáří vytěžit maximum z toho, že budeme díky
synkům a vnoučatům technicky nejpokročilější ze všech v domově důchodců.

Gabriela Dařílková

Autor: | středa 5.2.2014 20:24 | karma článku: 14.23 | přečteno: 467x

Další články blogera

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma článku: 9.97 | Přečteno: 315 | Diskuse

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 393 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 26.01 | Přečteno: 458 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 48 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.40 | Přečteno: 298 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 519 | Diskuse
Počet článků 779 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1847
První pokus

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...