Je Veux

19. 01. 2016 12:07:46
Nevím, co mě to napadlo, že jsem si jako budík nastavila poměrně dynamickou pasáž francouzské písně Je Veux.

Což o to, píseň je povedená, ale zjišťuji, že to, že slečna přeruší mé barvité sny naléhavým vybafnutím: „Já chci lásku, radost, dobrou náladu!“ na mně nemá po šesté hodině ranní nikterak pozitivní vliv.

A tak i dnes, ne zcela probraná, ponevírala jsem se kolem našeho francouzského okna (poznámka pro mého profesora Pozemního stavitelství: architektonická shoda stylu okna s výběrem hudby je čistě náhodná) s cílem nenásilně nastartovat mozkovou činnost, když mně zaujal venku nějaký cupitavý pohyb. Potkan. Velký, šedý potkan. Na rozdíl ode mě probraný a zcela zřejmě pozitivně naladěný. Hopká si to s jasným cílem do uskladněných palet, na chvíli mi zmizí a ejhle, stejnou cestou se ubírá zpátky do sklípku pod garáží. Tentokrát si ale něco spokojeně nese. Ztratí se ve sklepě, do minuty se objevuje znova a celá událost se opakuje. To už se dostatečně restartovalo mé centrum zraku a tak vidím, že úlovek, na který je tak hrdý, je granule ze psího žrádla. (Poznámka pro mého muže: ano, pytel se psím žrádlem jsem opravdu nechala venku a ne, nebyl důkladně uzavřen) Když se potkan vydal uložit další granulku, vyšla jsem ven zkontrolovat a popřípadě odstranit zdroj potravy. V pytli na granulích mně jako lekací bonus čekala mrtvá myška, která byla nejspíš pro potkana netolerovatelnou konkurencí. (Poznámka pro výrobce psího žrádla: opravdu by mně zajímalo přesné složení vašeho výrobku, neboť zatímco náš pes nad ním opovržlivě, dá se téměř říci znechuceně ohrnuje svůj dlouhý čumák skotské kolie, chodí to mlsat náš králík, potkan si z toho očividně dělá zimní zásoby pro celou mistřickou potkaní kolonii a v mafiánských bojích hlodavčích gangů přišla dnes v noci o život hladová myš.)

Na mé zvolání: „Bony hledej myšičku!“ se pes začal radovat neúměrně vážnosti situace, neboť to očividně považoval za začátek nové hry. Moje vyčítavé pohledy a po čase i neurvalé poznámky o jeho loveckých schopnostech přešel nechápavým otáčením se kolem dokola své vlastní osy. Inu, z pasteveckého psa zřejmě ohaře nevychovám a to zvláště po té, co ho již několik měsíců nutím k mírumilovnému soužití s volně pobíhajícím králíkem. Tím tedy skončila má ranní snaha připravit potkana o život. (poznámka pro mé blízké přátele : ne, tentokrát jsem si toho tvora opravdu nepřála ochočit, což se mi v případě návštěvy kuny na naší zahradě před 14 dny samozřejmě mihlo hlavou, když na mně upřela ta svá korálkově černá očička)

A možná je dobře, že hlodavec přežil – až příliš mnoho konfrontací s těmito tvory automaticky zakončíme jejich hubením. Přitom jsem ještě před pár lety chovala doma osmáka degu, který je, až na „řasenkový“ ocásek, potkanovi tolik podobný. Měli jsme spolu tehdy velmi blízký, akademický vztah. Zatímco já jsem četla „Mé srdce pohřběte u Wounded Knee“, on mi seděl na klíně a knihou se prokousával z druhé strany tak nějak po svém.

Tak si teď říkám, třeba potkánek taky nešel jen tak prvoplánově na granule. Třeba ho přilákalo zvolání reprodukované mým budíkem: Je Veux de l'amour, de la joie, de la bonne humeur ...

Nataša Budačová

Autor: | úterý 19.1.2016 12:07 | karma článku: 17.87 | přečteno: 303x

Další články blogera

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma článku: 9.97 | Přečteno: 315 | Diskuse

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma článku: 10.94 | Přečteno: 393 | Diskuse

Další články z rubriky Ona

Jana Kozubíková

kOmický blog CDLXXXI.

Už měsíc mám nový vztah. "Randíme" denně mimo víkendů, ačkoli přiznávám, že myšlenky na něj mne neopouští ani o nich.

28.3.2024 v 6:00 | Karma článku: 5.27 | Přečteno: 95 |

Ivana Dianová

Billa šok

Billu navštěvuju docela často, mám ji totiž co by kamenem dohodil. Mám vůči ní spoustu výhrad, ale jít s plnými taškami pět minut, nebo jet několik stanic je dost rozdíl, což u mne hraje zásadní roli. Dnes jsem tam utrpěla šok.

26.3.2024 v 22:32 | Karma článku: 40.34 | Přečteno: 8178 | Diskuse

Lenka Prokopová

Oslava narozenin

V dávné době mého mládí se slavily narozeniny s dortem, svíčkami, babičkami, dědečky, strýčky a pratetami z třetího kolena. V dnešní době se slaví narozeninová párty hlavně s dalšími dětičkami.

25.3.2024 v 22:12 | Karma článku: 18.22 | Přečteno: 422 | Diskuse

Ivana Dianová

Utržená ze řetězu

Použila jsem samozřejmě nadsázku, ale musím se přiznat, že utrženě si kapku skutečně začínám připadat. Hledám, ba slídím, sháním, toužím a těším se. Strašně!

25.3.2024 v 20:38 | Karma článku: 24.05 | Přečteno: 656 | Diskuse

Helena Opršalová

Fixovaný zlobílek

Sedím sama v koutu restaurace. Manžel právě odlezl i s talířem a někde mezi barem a záchody se snaží nakrmit zdrhající dítě.

25.3.2024 v 14:09 | Karma článku: 12.37 | Přečteno: 574 | Diskuse
Počet článků 779 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1847
První pokus

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...