Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

"Tatínek" M. Dvořák: pravda o pořadu Hledá se táta

Dostávám stovky e-mailů. Většinou od žen bez rozdílu věku, které se chtějí seznámit. Je ale mnoho pisatelů, kteří mi děkují, že se měli po tři měsíce na co dívat. Dostávám nabídky k sňatku, sexu, ale i posezení v čajovně.

 Nechybí gratulace k mému „vítězství“, že si mne Gabriela nevybrala. Jiní po mně chtějí peníze pro sebe nebo na pomoc osobě blízké, popř. peníze na „zaručené“  projekty. Lidi též chtějí poradit v oblasti investic a ptají se, jak se bránit světové krizi. Přirozeně dostávám i negativní e-maily. Vyskytují se urážky a výhružky. A tak bychom mohli pokračovat…

Ale  ve valné míře dostávám otázky k pořadu samotnému. Na všechny e-maily  se snažím reagovat (na ty, které mají hlavu a patu)  – stojí mě to sice několik hodin denně, ale považuji za slušné za e-maily přinejmenším  poděkovat. Myslím si ale, že je mnoho dalších lidí, kteří pár „dodatkových“ informací uvítají – takové, které v tv nezazněly a mnohdy přirozeně zaznít nemohly  (peníze a sledovanost jsou teprve až na prvním místě), ale divák si je za tříměsíční „sledovací“ práci zaslouží mít. To je ten hlavní důvod, proč jsem se rozhodl vyjádřit pár poznatků k pořadu.

Dle mých informací a informací od Gabriely nebylo snadné sestavit tři „týmy“ nápadníků – ne každý je logicky schopen natáčet několik týdnů v řadě s minimální pauzou. V pořadu byl  jen zlomek nápadníků, které si dámy skutečně pro natáčení vybraly (na kameru proběhlo divadlo ve formě prohrabování se dotazníky).

Lidé se ptají proč jsem se přihlásil zrovna já a jsem obviňován z toho, že jsem se chtěl pouze zviditelnit a že mi o Gabrielu vůbec nešlo. Přitahuje mě to, co je netradiční (ať už je to jako v tomto případě seznámení nebo cokoli jiného), nemám v Čechách klienty a podřízené, proto jsem si to mohl „dovolit“. Každý z účastníků včetně Gabriely musel počítat s tím, že šance na seznámení je více než minimální a byla by neuvěřitelná náhoda, kdyby Gabriela v pořadu našla životního partnera. Každý ale věděl, že pokud to nevyjde, ozvou se diváci a je tu další možnost seznámení…

Já věděl už od prvního dílu, že je nereálné, abych s Gabrielou byl –  kouření, neochota se stěhovat, naše dominantní povahy. Proto nezastírám, že jsem pořad pojal tak trochu jako zábavu, forma dovolené, relax od práce (zároveň měl pořad nějaký scénář, my byli vázáni smlouvou a odstoupit snadné nebylo     –  podotýkám, že jsem k odstoupení neměl důvod).

Nad čím jsem se ale více než pozastavil je jedna věc – mnoho lidí si myslí, že jsme si díky pořadu vydělali „velké“ peníze. Viz. věty typu: „No jo, co ti lidi neudělají pro peníze!“ Nesmysl. Je logické, že jsme si je nevydělali. Konkrétně se jednalo  o  několik set za natáčecí den na veškeré náklady, takže mnozí (a že jich nebylo málo) byli i v mínusu.

Maminky měly fixní sumu. Nemám od nich svolení na prozrazení sumy, ale snad se neurazí, když napíši, že u nich se jednalo o několik tisíc za celý projekt – samozřejmě natočily materiálu nejvíce z nás všech a stálo je to mnoho energie, nervů a o času ani nemluvě.  A tak mimochodem – na poslední natáčení spolu s panem Semelkou nepřijeli všichni – moc jsem se nedivil. „Tatínci“ byli ze všech možných koutů – na pokrytí nákladů v tomto případě spojených s cestou jsme dostali hrneček s nápisem „Hledá se táta“.

Otázky na Naďu a Janu nechávám bez odpovědi – viděl jsem je pouze jednou na závěrečném natáčení, znám je tudíž stejně jako divák pouze ze sestříhaného pořadu.

A u střihu zůstanu. Střih udělal přirozeně své, jinými slovy vše – údajně bylo natočeno na třináct dílů,  jen co se naší skupinky týče, okolo 300 hodin materiálu (300 hodin našeho soustředění, nikdy jsme nevěděli co se ve finále v televizi objeví, tak jsme museli být neustále ve střehu). Není asi snadné vybrat to „nejdůležitější“ a poskládat vše tak, aby to mělo hlavu a patu. Přitom je nutné mít co nejvyšší možnou sledovanost – nabízí se otázka, zda-li střih byl vždy na „naší“ straně (cílem pořadu údajně nebylo nás ztrapnit, na což jsme byli několikrát upozorňováni a zároveň ujišťováni). Odpověď je jasná… Z mé strany se v žádném případě nejedná o stížnost, je to pouze konstatování holého faktu.

Přiznávám, že se mě trochu dotklo, že rozhodování na letišti bylo sestříháno tak, že z toho vyplynulo, že jsem se ani nerozloučil. Není to pravda. S Gábinou jsem se objal, zároveň předal dárek pro ni na památku (moje maličkost ve skle ve formátu 3D), dárek k narozeninám pro Dominika a stejně tak dárek pro Daniela, aby mu to nebylo líto (paradox je ten, že Radim v Tunisu předal Dominikovi  dárek, který byl ode mne určen pro Daniela  – když jsem to viděl v televizi, tak jsem málem spadl z křesla – moc bych chtěl věřit tomu, že jsme měli oba stejný dárek a že to byla jen náhoda). Rozloučil jsem se s částí štábu (část byla někde na letišti s Radimem, dětmi a tchýní). Bylo třeba natočit můj odjezd, proto jsem logicky odjel. A jen taková vsuvka:  vyloučení po návštěvách u nás šlo udělat jinak – přijet s kufrem z Wroclawi na otočku na letiště s kufrem na pár minut bylo strašně příjemné…

Pokud se jedná konkrétně o mně, tak já mohu být za mnoho situací vděčný, že se v televizi neobjevily (např. jsem se opil ve sklípku, usnul, při buzení pozvracel, uklouzl, umazal se od všeho možného i nemožného – úklid obstarala produkční, za což jí ode mne ještě jednou patří velký dík, a následné postarání se o mne od všech až do následujícího rána).

Výlet Gábiny ke mně do Wroclawi:  Byl jsem požádán, aby se na kameře objevili nějací Poláci, dále ať štábu zařídím hotel, ať zařídím program - s organizací nemám sebemenší problém a tak jsem rád pomohl - byť najít restauraci, kde můžeme zadarmo natáčet nebylo vůbec lehké. Vše jsem naplánoval po domluvě se štábem i časově. Bohužel jejich příjezd byl tak o dvě hodiny opožděn.  Když jsem na ně apeloval, že tedy musíme nejdříve tam a tam - tak mi bylo řečeno, ať organizaci nechám laskavě na nich - jenže zapomněli, že jsem vše domlouval pod svým jménem a zároveň kolegové z práce měli domluven křest dítěte a čekat nemohli - to též nikoho moc nezajímalo. Vím, že produkce má rozpočet na každou akci. Řekl jsem produkční, že to co bude nad rozpočet, že zaplatím a že ať nechce peníze za jídlo v restauraci po lidech, které jsem pozval. Načež mi produkční řekne, že vše - celý pobyt Gábiny hradím já. Ne, že bych si to nemohl dovolit, ale přišlo mi to absurdní a trapné - zařiď, zaplať - pokud bych na to nekývl a nezařídil - tak by se v televizi jistě objevilo, že Miloš nechal dva dny Gábinu v bytě na pohovce a ne, že "chybovala" produkce (nevím, zda-li to byl styl - čím více ušetříme, tím více Real TV vydělá - nechci nikomu sahat do svědomí). 

Ještě pár vět k vlastnímu natáčení - to jak vše bylo na 100%, to víme pouze my "účastníci" a 95% ví štáb, s tím ale každý musel počítat, každý "účastník" šel s kůží na trh dobrovolně a mohl pouze se zatajeným dechem očekávat, co z veškerého natočeného materiálu bude v televizi použito. To, že jsme my "účastníci" byli i mnohokrát ovlivněni dohady a neshody a organizačními problémy štábu, to je také logické a i s tím se člověk musel vyrovnat - ponorka a únava se na všech projevovala, bylo to pro všechny náročné (mnohdy byl takový časový pres, že jsme natáčeli od brzkého rána až např. do tří do rána - technické problémy, úmorné neustálé čekání na pohodě "účastníků" rozhodně nepřidá).

Závěrem je ale potřeba říci, že jsme si všichni užili mnoho legrace a zábavy, zažili něco „jiného“. Divákům děkuji za pozornost a přeji všem příjemné svátky.

 

Miloš Dvořák

 

 

Autor: Jan Novák | středa 17.12.2008 10:42 | karma článku: 33,57 | přečteno: 7802x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 320x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 506x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 771x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik