Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tojsouveci

10. 10. 2011 11:10
Kdoví

Jdoví jak musely být stresovány naše báby a prabáby, když měli hodně často víc než 10 dětí a to bez asistentek. Zřejmě z toho stresu rodily jak o závod :-)

0 0
možnosti

vena65

6. 10. 2011 11:12
Díky za článek

přečet jsem si i část diskuse a vůbec se nedivím, že u nás porodnictví a péče o těhotné (a možná vůbec zdravotnictví) vypadá tak jak vypadá. Máme už odrozeno a tak mně to nemusí trápit, ale snad dcera nebude muset podstoupit to, co podstupovala moje žena. Lékaři v porodnicích se obávají konkurence, tomu, jak by měla nejlíp vypadat péče v těhotenství, těsně před porodem a těsně po porodu nejlépe rozumí chlapi u svého půllitru ve čtvrté cenové a navíc snaha státu mít pokud možno vše pod kontrolou a do všeho kecat způsobují, že celé těhotenství a porod je pro značnou část žen dosti stresující záležitostí.

0 0
možnosti

julie123

5. 10. 2011 23:21
od autorky

Zde jsou odpovědi na některé otázky, které z diskuze vyplynuly.

Má PA měla v průměru 4 porody měsícně, to znamená, že se dokázala postarat o zhruba 40 rodiček ročně a mít volno dva měsíce v roce. Asistentky často pracují v týmu a mohou se tak zastoupit, často mají každý druhý víkend volno. A muži kteří si představují, že jim bezradné ženy volají každý druhý den a chtějí si povídat (viz diskuze), pouze vypovídá o tom, jaké máte mínění o ženách obecně.

Otec byl u všech prohlídek i u porodu. U porodu byli i dva další rodinný příslušníci. U porodu může být kdokoliv koho tam rodička chce. Role otce a rodiny se tu vůbec nepodcenuje, naopak.

PA musí vše dokumentovat, jaké vám dají rady, kam vás posílají atd. Každé dva roky je pak místní autority kontrolují, zda dělají vše jak mají.

Kolik taková péče stojí nevím. PA jsou placeny státem a nevšimla jsem si, že by byly nějak bohaté. Nevidím také důvod proč by byly dražší než lékaři.

4 0
možnosti

withep

5. 10. 2011 23:59
Re: od autorky

Julie, díky za upřesnění, takhle nějak jsem si představovala, že by to mohlo fungovat :-). Ať se vám daří V

2 0
možnosti

J.K.S

5. 10. 2011 16:16
PA v ČSSR

Děti jsem měla před více než pětadvaceti lety. V těhotenství jsem chodila do poradny, kterou vedla PA, tatáž PA mě první týden po návratu z porodnice každý den navštěvovala, říkalo se tomu, že chodí "koupat", pak jsem byla dost fit na to, abych v případě potřeby zašla k lékaři. Milé bylo, že se mě i po pár letech při náhodném setkání vždycky zeptala, jak se mému synovi daří. Bohudíky jsem rodila v porodnici, jinak by můj předčasně narozený syn nepřežil. Chovali se tam ke mně hezky a profesionálně, nikdo z rodiny mi tam nechyběl. Jsem zvyklá postarat se sama o sebe, nepotřebuji k tomu ani poskoka ani obecenstvo. Možná by stačilo obnovit tento totalitní model.

0 0
možnosti

withep

5. 10. 2011 16:50
Re: PA v ČSSR

Jen bych tomu neříkala "totalitní model" ;-). Spíš bych tak říkala tomu, co chystá zákon o zdravotnických službách Rv. Ono by to nestačilo, protože vždy budou existovat ženy, které budou chtít porodit doma, a i ty mají nárok na zdravotní péči. Jak to myslíte, že jste byla ráda, že rodíte v porodnici? V té době snad nebyla jiná možnost, ne? Navíc předčasně se rodící děti se rodí jen v porodnici, to by si žádná PA na triko nevzala, asistovat takovému porodu mimo zdrav. zařízení.

3 0
možnosti

ChuChu1

5. 10. 2011 15:05
NA NZ to zřejmě funguje

Dobrý den, díky za podnětný příspěvek. Mám pocit, že tady se budoucím maminkám ještě málo důvěřuje a ony si pak také nedůvěřují. Náš systém zdravotnictví spíše vyhledává problémy. Otázku peněz bych vůbec nezmiňovala (viz diskuze), zřejmě to na NZ funguje, jinak by tam tento systém nebyl, ne? Obávám se, že vedle peněz, které se za těhotenství, porod a šestinedělí vydávají, ať už jsou jakkoliv vysoké, je zde ještě jeden důležitější aspekt .. a to, aby maminky rodily a děti přicházely do pohody.

Nenechte se znechutit hloupými reakcemi:-).

2 0
možnosti

0xf

5. 10. 2011 10:42
wow

moje matka asi byla nad clovek tak to na me pusobi... me se doma o pulnoci prohanet nejaka cy... tak si o schopnoste sve zeny asi budu myslet sve...

0 0
možnosti

Camino.

5. 10. 2011 20:39
Re: wow

Bozinku, to se nam tady seslo par vseznalcu, co chlap, to znalec:-) a pak nekolik, kteri Vam to neveri, protoze, jak si muzete dovolit rodit na na NZ a jeste to nekritizovat.;-)

3 0
možnosti

ájinka

5. 10. 2011 8:18
paráda

.....závidím . Takovou péči bych si ráda dopřála. Kéž by tento článek četlo co nejvíc lidí.

0 0
možnosti

stedrik

5. 10. 2011 8:54
Re: paráda

Zaplať. :-) Za peníze jde všechno. Jsom za.

0 0
možnosti

rogerg

4. 10. 2011 19:40
placený nebo bezplatný porod

Autorka,ale vůbec neuvádí,co ji taková péče stála.

1 0
možnosti

withep

4. 10. 2011 23:01
Re: placený nebo bezplatný porod

"Celou dobu se o nás starala jedna osoba, státem placená a vyškolená porodní asistentka neboli midwife."

Z této věty jsem vyrozuměla, že nic.

3 0
možnosti

withep

4. 10. 2011 18:16
Takhle si představuju ideální péči

Možnost volby ve všech ohledech, pro českou ženu naprostá sci-fi. Pokud vám mohu radit, odroďte všechny své děti na Novém Zélandu a teprve potom se vraťte do Čech, máte-li to vůbec v úmyslu. Děkuju za vyprávění a gratuluju k miminku; hodně lásky, štěstí a zdraví :-)

4 0
možnosti

Dunja

4. 10. 2011 21:50
Re: Takhle si představuju ideální péči

osobně jsem slyšela o Novém Zélandu jen pozitivní věci,mít možnost jezdím do Čech jen jako turista.

Takže hodně štěstí.;-)

1 0
možnosti

radim36

4. 10. 2011 18:09
Po tisíciletí platilo,

že pokud žena nebyla schopna porodit sama nebo s nekvalifikovanou pomocí nějaké porodní babice, prostě její genetická linie skončila. Buď hned úmrtím ženy při porodu nebo později úmrtím bezdětné  ženy přirozenou smrtí. A lidské pokolení se tím očišťovalo od anomálií.

Dneska se buď bude rodit v nemocnicích a potom těch anomálií bude přibývat nebo se bude rodit doma a potom těch anomálií bude v lidském pokolení přibývat trochu pomaleji.

Mnoho povyku pro nic.

0 0
možnosti

Gmurr

4. 10. 2011 18:29
Re: Po tisíciletí platilo,

nemate zakladni informace. A zeny-matka neni anomalie.

2 0
možnosti
  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik