Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Den D a Jiří Věříš podruhé

Po shlédnutí všech diskusních příspěvků u mého prvního článku jsem se rozhodl napsat ještě jednou. Je zřejmé, že můj původní příspěvek nepředešel některým zbytečným polemikám. Pokusím se tedy v druhém příspěvku vysvětlit a objasnit mylné dojmy, které si někteří vytvořili. Navíc se pokusím doložit pravdivost svých slov. Pravděpodobně jsem sám zapříčinil (i když ne záměrně) to, že diskuse sklouzla do formy, kdy někteří přispívající sdělují své názory bez patřičných důkazů.

Takže tedy - ještě jednou podotýkám, že jsem do tohoto pořadu šel se záměrem nabídnout svůj výrobek potřebným, tzn. všem, kteří mohou využít můj nápad. Stále je zde namítáno, že se jedná pouze o postižené. Podíl těchto lidí je v mém záměru ale jen 1/10 z ostatních možných.

Číselně to vypadá asi takto. Dle statistického úřadu se jedná o přibližně 200 000 možných uchazečů každoročně. V tom jsou ale zahrnuty i ostatní případy, kde se jedná o krátkodobé vyřazení schopnosti používat obě horní končetiny (zlomeniny, různé operace atd.) Svůj průzkum jsem se snažil provést všude tam, kde se tito lidé stravují. Pro příklad uvádím nemocnice, různé pečovatelské domovy, lázně, hotely, stravovací zařízení a v neposlední řadě také soukromý sektor....
*

Přečtěte si také článek Uspěl jsem ve Dnu D. Peníze přesto nedostanu.

A nyní něco k tématu "patent". Na svůj nápad mám patent pro ČR stále otevřený na patentovém úřadě. V současnosti mám schválený tzv. průmyslový vzor, který chrání můj výrobek v ČR z hlediska designového provedení, které je - jak jsem nyní zjistil - od výrobku vyráběného v USA zcela odlišné a funguje na jiném principu.

V pořadu Den D se sice řešilo možné využití i v zahraničí, ale tam jsem průzkum neprováděl, i když úvaha o možnosti využití výrobku v okolních státech se jevila jako logicky možná. To ale až po rozjetí prodeje na tuzemském trhu.

Dále bych asi konkrétně uvedl, jak je to s patentem v USA.

Že existuje podobný výrobek v USA, jsem v době natáčení opravdu nevěděl a v rešerších patentového úřadu v Praze se nic takového neobjevilo. Když už se ale na něco podobného přišlo, tak jsem zjišťoval informace dál. Dopátral jsem k tomu, že výrobek v USA se pokusili patentovat, ale to bylo zamítnuto se zdůvodněním, že se nejedná o prvotní nápad, ale o napodobeninu patentu z roku 1896. Výkres tohoto patentu jsem si také našel a je odlišný od mého nápadu.

Navíc tzv. "upatentování" výrobku v USA je dáno také velkými finančními nároky, které se pohybují ve výši cca 750 000,- Kč a výše. To tedy se srovnáním s 300 000,- Kč, které jsem chtěl získat od investorů, je rozhodně nesrovnatelně jinde. Neumím si představit, jak bych mohl tuto podmínku na vlastní náklady splnit.

Na základě tohoto vyvstává další otázka, jak si vlastně máme představit zapojení investorů do projektu. Jaká a hlavně jak velká by měla být pomoc od odborníků na podnikání. Asi se s většinou shodnu na tom, že jen lichvářská investice by to být neměla.

Na závěr tohoto článku si dovoluji říci, že v současnosti se místo reakcí na očerňování od dramaturga pořadu, záměrně ubližujících přispěvatelů nebo řešení uražené ješitnosti jednoho z investorů svou energii použiji na něco smysluplnějšího. Nehodlám se vzdát svého záměru a budu se mu i nadále věnovat. Bohudík se objevili i lidé, kteří tomuto výrobku věří stejně jako já a navíc mají zájem opravdu pomoci.

Všem rozumným v diskusi ať už Dne D a nebo zde na iDnes.cz chci touto cestou poděkovat. Vaše příspěvky mne velmi posílily v mém dalším snažení. Byly zajímavé a podnětné.

Například jeden příspěvek byl o tom, že jsem nemohl vlastně být nikým osloven, protože jsem neuvedl svůj kontakt. Toto chci nyní taktéž napravit a uvádím svůj e-mail jidelni.pribor@seznam.cz pro případný další kontakt.

 

Jiří Věříš

 

Autor: Jan Novák | úterý 6.4.2010 10:41 | karma článku: 11,96 | přečteno: 2176x
  • Další články autora

Jan Novák

Ve vlaku

Šedivé mraky se líně povalují na horizontu a vítr si zlehka hraje s popadaným listím. František cestuje lokálkou z práce domů. Dívá se zamyšleně z okna a najednou zaslechne rozhovor dvou cestujících:

29.11.2023 v 10:31 | Karma: 10,35 | Přečteno: 321x | Diskuse| Poezie a próza

Jan Novák

Sexuální násilí v církvi

Díky semináři na ETF UK jsem se dozvěděla, v jak veliké míře existuje sexuální násilí uvnitř církví. Věděla jsem sice, že se to děje, ale ne v takovém rozsahu.

9.1.2023 v 7:59 | Karma: 10,94 | Přečteno: 397x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Moje pandemické koleno… aneb Korofejeton neboli Skoro fejeton č. 2

Safra, už podruhé za sebou mě probudila bolest kolene... Jsem nepoučitelná, už zase jsem to přehnala.

9.4.2021 v 8:17 | Karma: 16,53 | Přečteno: 507x | Diskuse| Osobní

Jan Novák

Covidová generace - jaká asi bude? (Aneb generace hozená přes palubu)

Současná doba není pro nikoho jednoduchá. Neznám odvětví, do kterého by pandemie, resp. s ní související restrikce, nezasáhla. Děti jsou ale bezpochyby tou nejvíce zasaženou skupinou, ač si toho zatím většinou nejsou vědomy.

6.2.2021 v 9:08 | Karma: 22,96 | Přečteno: 773x | Diskuse| Společnost

Jan Novák

Kterak děkan fildy knihou šermoval

Tím děkanem je doc. PhDr. Michal Pullmann Ph.D. a onou „fildou“, jak asi většina čtenářů ví, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy.

20.8.2020 v 13:14 | Karma: 19,78 | Přečteno: 709x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Ani vás nepustí do haly. Podvodů při prodeji lístků na MS v hokeji přibývá

6. května 2024

Organizátoři i policie varují: Kupovat vstupenky na mistrovství světa v hokeji od někoho jiného než...

Katar plánuje vyhoštění lídrů Hamásu, ale není kam. Jordánsko je zpět nechce

6. května 2024

Premium Katar je místo, kde si lídři teroristické organizace Hamás léta užívali pětihvězdičkového luxusu....

Za bydlení politiků platíme tisíce, vládní byty a vily mnozí z nich nevyužívají

6. května 2024

Premium Stát jen za tento rok zaplatí za bydlení v Praze mimopražského ministra školství Mikuláše Beka...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:53

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 779
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1857x
První pokus

Seznam rubrik